légzésterápia, légzés terápia Minél többet lélegzünk, mozgunk, annál több életkedv lesz bennünk.
A légzés: az energia (prána, chi ...) keringetésének egyik egyszerű módszere.

A beteg a légzőgyakorlatokkal magát gyógyítja, (kiegészítő gyógymód), egyesíti a mozgást a nyugalommal.
Célja: egészségmegőrzés, gyógyulás, az élet meghosszabbítása, megváltozott tudati állapot elérése /meditáció/.

Jógalégzések:

  • Nagy jógalégzés
  • Uddzsaji légzés
  • Váltott orrlyukú légzés
  • Fújtató légzések
    • Bhásztrik
    • Kabálabáthi
  • Paradox légzés
  • Idegerősítő légzés
  • Jogendra légzés
  • Uddijána Bandha
  • Tisztító vagy szaggatott légzés
  • Hangadásos légzések
    • Zümmögő légzés
    • "HA" légzés
    • "Óm" légzés

A légzéssel nyerhető energia: prána.
Pránajáma: tudatos légzésszabályozás, prána feletti uralom, légzésművészet.

Lélegzés orron keresztül (kilégzés esetleg szájon keresztül is).
A levegő belélegzésével nemcsak az életet adó oxigént vesszük magunkhoz, hanem tágabb értelemben a környezetünk "lényegét" is, az eszenciát, melyet az indiaiak pránának, a kínaiak "Chi"-nek, az európaiak éternek hívnak.
Ezek kozmikus energiát jelentenek.

Kínai légzésterápia: (belső és külső gyakorlatok)

  • Természetes légzés
  • Mellkasi légzés
  • Normális hasi légzés
  • Fordított hasi légzés
  • Lélegzet-visszatartó légzés
  • Teljes be- és kilégzés
  • Összekapcsoló légzés
  • Hibernációs légzés
  • Igazi légzés
  • Embriólégzés

A légzéssel nyerhető energia: Chi. (A gyakorlatok a Chi Kung részei.)
Jellemző a lassúság, orron át történő légzés.
(Az ember energiát gyűjt a Dan-Tien pontba.)

Tanácsok a légzőgyakorlatokhoz:

  1. A légzőgyakorlatok során a légzést irányítjuk.
  2. A percenkénti átlagos 16-20 lélegzést változtatjuk meg, aminek hatására a légzés felszabadultabb, mélyebb és egyenletesebb lesz.
  3. A légzőgyakorlatok célja a légzés felszabadítása.
  4. Megnyugtatóan hat az idegrendszerre, az egész test el tud lazulni.
Aki rendszeresen végzi a légzőgyakorlatokat koncentráltabb és céltudatosabb lesz.
  • A légzőgyakorlatokat legfeljebb 3 percig végezzük. (A gyomor legyen üres.)
  • Mindig az orrunkon keresztül lélegezzünk.
  • Semmiképpen ne tartsa vissza a légzését hosszabb ideig.
  • A légzésszünet legyen rövid, természetes és kényelmes.
  • Gyakorlás közben mindig a légzésére összpontosítson, és ne kalandozzon el.

A légzőgyakorlatok megtisztítják a légutakat, ezáltal a test több energiát kap, így kiküszöbölhető a betegségek egyik fontos oka: az, hogy bizonyos testrészek nem kapnak elég energiát.

Hátmasszázs ízületek kimozgatásával . Testmasszázs . Talpmasszázs . Svéd masszázs . Cellulit masszázs . Nyirokmasszázs . Arc masszázs . Fej masszázs . Vákuumos masszázsok . Mézes masszázsok

Hátmasszázs izületek kimozgatásával . Testmasszázs . Talpmasszázs. Cellulit masszázs . Nyirokdrenázs . Svédmasszázs

Hátmasszázs . Testmasszázs . Talpmasszázs . Nyirokmasszázs . Cellulit masszázs . Kínai masszázs . Ízületi mobilizáció

Kövessen bennünket facebook-on is

Vélemények

Hátmasszázsnak köszönhetően a korábbi erős vállízületi fájdalmaim, melyek miatt szinte már mozgásképtelen voltam, megszűntek. Ma már fájdalom nélkül élem a mindennapokat.
T. Mária

Ez a honlap sütiket használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.